Zoso aanwezig op BlooSEM kennisevent bij Google!

15 november 2017 • Brieneke van den Einden
Gisteren organiseerde het online performance marketingbureau BlooSEM een kennisevent bij niemand minder dan: Google! Als Zoso konden we deze kans natuurlijk niet laten schieten om hierbij aanwezig te zijn.

Na het welkom door Michiel Jelgerhuis Swildens (Sales Consultant bij BlooSEM) kregen we van Marc Bond (Agency Development Manager bij Google) een presentatie over "De wereld van Full Funnel Marketing met See, Thing, Do & Care". Hierbij kregen we leuke en interessante weetjes te horen over de status van de huidige markt. Wist jij bijvoorbeeld dat we gemiddeld per dag 150 keer op onze telefoon kijken? En dat er per seconden 1.500 keer gezocht wordt op Google? 16-20% van deze zoekopdrachten bevatten zelfs nieuwe zoekwoorden waar nog nooit eerder op gezocht is! Daarnaast komt inmiddels al 49% van de zoekopdrachten vanuit een mobiel. Je snapt wel hoe belangrijk het dan is om te zorgen dat je website geoptimaliseerd is hiervoor.

De dag vervolgde met case voorbeelden van Equipo Voetbalreizen en Simyo (KPN).

Equipo Voetbalreizen

Equipo Voetbalreizen is een bedrijf met al meer dan 15 jaar ervaring in het organiseren van voetbalreizen. In 3 simpele stappen boek je je voetbalreis naar jouw favoriete europse voetbalclub, inclusief vliegticket, hotel en wedstrijdticket.
Randy Verschuren (Online Marketing Consultant bij BlooSEM) en Danny Blijenburg (Online Marketeer bij Equipo Voetbalreizen) vertelde ons wat de uitdagingen zijn van Equipo Voetbalreizen en hoe deze met succesvolle campagnes worden aangepakt aan de hand van het See, Think, Do & Care model.

Simyo (KPN)

Simyo is het online mobiele merk van KPN Mobiel. Simyo verkoopt prepaid pakketten en sim only abonnementen.  Als klant kan je alles online beheren en kan je je abonnement op ieder moment aanpassen. Simyo is al 10 keer uitgeroepen tot de beste Mobiele Provider volgens de Consumentenbond!
Bart van den Berg (Online Marketing Manager bij Simyo) en Daan Huurdeman (Online Marketing Consultant bij BlooSEM) namen ons mee in de uitdagende telecomwereld en lieten zien hoe je online marketing effectief kan inzetten.

Na een gezellige borrel kwam er een eind aan een zeer leerzame en interessante dag voor Zoso.

Performance marketing bureau BlooSEM en Google Amsterdam bedankt voor de uitnodiging en de gastvrijheid!