De 8K's naar Resultaat

8K=R: website strategie succesformule

Zoso heeft al veel effectieve maatwerk websites op zijn naam staan. Een aantal voorbeelden vind je op deze site. We maken alle websites volgens onze 8K = R formule. Alle 8 K's moeten kloppen voor een optimaal RESULTAAT.

De 8 K's staan voor

  • Komen
  • Kijken
  • Klikken
  • Kiezen
  • Keuren
  • Kopen
  • Krijgen
  • Klachten

Deze 8 acties wil je klant kunnen uitvoeren zonder na te hoeven denken. Omdat de ketting zo sterk is als de zwakste schakel, geeft Zoso alle 8 K's optimale aandacht. En verder maken we bij iedere stap onderscheid tussen nieuwe en terugkerende bezoekers. Die hebben namelijke andere behoeften.

Komen: Haal bezoekers naar je website

Je wilt zoveel mogelijk unieke bezoekers op je site en je wilt dat ze terugkomen. Veel mensen hebben het dan over Search Engine Optimization (SEO). Maar er zijn nog ruim 100 andere manieren om traffic te genereren. Zoso kent ze allemaal en past ze voor jou toe.

Kijken: Hoe ziet je klant de pagina?

Hoe mensen een website bekijken is wetenschappelijk onderzocht. Zoso maakt optimaal gebruik van het onderbewuste kijkgedrag van webbezoekers bij het inrichten van jouw website. Ook als de site online is, blijven we dit gedrag volgen. Zo kunnen we testen wat het beste resultaat oplevert. Visuele elementen zoals knoppen spelen een belangrijke rol.

Klikken: Don't make me think!

Don't make me think! Dat is wat de bezoeker wil. Die wil geleid worden. En ja, dat geldt ook voor jouw klant! Ook al zit je nu misschien nee te knikken ;-). Een bezoeker (bege)leiden doe je door hem/haar stap voor stap keuzes te geven. Wil je dit? Of wil je dat? Dan klikken ze. Steeds weer.

Kiezen: Links of rechts af?

Mensen willen heel graag wat te kiezen hebben. Dus wil je Resultaat bereiken met de website, dan moet je concreet iets aanbieden. Je aanbod beschrijf je duidelijk in een productvorm. Dat geldt zowel voor producten als diensten.

Keuren: Betrouwbaarheid voorop

Bezoekers van je website willen zien en ervaren dat jij, je site en je product betrouwbaar zijn. Laat tevreden klanten aan het woord op je site. Dat kan ook een klant zijn waarvoor je een klacht goed hebt afgehandeld.

Kopen: Een synoniem voor conversie

Kopen staat in de 8K = R formule voor CONVERSIE. Wat conversie voor jou is, hangt af van het doel van je site. Zo kan ieder telefoontje, mailtje, gelezen of opgevraagde informatie of aankoop conversie zijn. Die conversiemomenten creëert Zoso voor jouw site door bezoekers er met keuzes (knoppen) naar toe te leiden.

Krijgen: ontvangen van je bestelling

Heeft je klant bij je gekocht, dan wil hij of zij weten of de bestelling goed is ontvangen, wanneer die verwerkt wordt en wanneer het product wordt geleverd. De procesinformatie over de bestelde producten verloopt vlekkeloos via het CMS van Zoso. En natuurlijk zit jij er bovenop voor je klant.

Klachten: Dat zijn kansen

Met een goede afhandeling van klachten houd je grip op ontevredenheid. Geef je klanten de ruimte om bij jou te klagen zodat ze niet bij een ander doen, op verjaardagsfeestjes, via Twitter, Facebook of een van de vele beoordelingssites. Zoso richt het proces voor je in.

Resultaat

Zoso zegt 8K = R: Komen • Kijken • Klikken • Kiezen • Keuren • Kopen • Krijgen • Klachten = RESULTAAT

A wise man once said:

"Nee heb je, ja kun je krijgen.
Neem contact op."